måndag 10 mars 2014

Kaosgenerator

Uj uj uj. Min bebis kryper och är så extremt klåfingrig och nyfiken. Allt ska stoppas i munnen och allt ska rivas ut. Att plocka ur diskmaskinen blir ett jätteprojekt med en vaken bebis. 

Bebisen försöker klättra in i diskmaskinen. Alla bestick i bestickkorgen ska röjas ut tycker bebis men jag har inte riktigt samma syn. Visst, plockas ur ska de, men till lådor. Inte huller om buller på golvet. 

Andra saker bebis roar sig med i köket är att kasta ut allt som går ur skåp och lådor. Nästan alla luckor och lådor har barnspärr men alla kökslådorna
är ännu inte spärrade. Medan jag plockar disk kastar bebis ut rena osthyvlar på golvet.

Har också försökt hänga tvätt idag samtidigt som bebis blandat ren och smutsig tvätt i den öppna torktumlaren innan jag hann dit. Äta gamla moppar är gott. När även det stoppades fortsatte bebisen kapslandes genom att dra ut byrålådor och kasta ut vikta rena kläder. 

Blöjhinken med bajsblöjor skulle vältas och så skulle de sista vattendropparma i duschen tydligen torkas upp av bebisens byxor.

Phuh. Det ser ut som ert bombnedslag här men jag har i alla fall tvättat och hängt en tvätt, diskat en omgång i maskin och lyckats plocka ur underjorden. Matat bebis och torkat upp kaoset samt bytt tre bajsblöjor. Duschat mig och bebis och tagit en promenad samt börjat röja ur köksskåp.

Kollat månadssaldot på våra konton har jag också gjort. Gör det i mitten av varje månad när räkningarna är betalda men innan ny lön kommer in för att få så jämförbar bild som möjligt.

Får känna mig nöjd med dagsverket. Nu vaknade bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar