tisdag 22 april 2014

Fransk manikyr

Nu när jag börjat jobba igen är det viktigare att ha snygga naglar. Jag kan också ha längre naglar eftersom jag inte hela dagarna pillar med blöjor, disk, tvätt och barn utan istället sitter på ett kontor och knattrar på en dator.

Något som jag faktiskt aldrig provat trots att jag är så gammal är fransk manikyr. Det är ju hur snyggt som helst. Jag fuskade till en fransk manikyr igår kväll med hjälp av genomskinligt lack, vit penna och rosa lack. Den vita pennan gav små smala streck som går att se om man tittar riktigt noga på mina naglar men totaleffekten blev faktiskt riktigt bra.

Jag blev riktigt biten av den snygga manikyren och tänker köpa mig ett fransk manikyrset för att göra det lite mer på riktigt. Jag gillar IsaDoras nagellack och hittade ett franskt manikyrkit på Lyko, här.
Kitet innehåller top/base coat, vitt lack och rosa lack samt även mallar som hjälper till att få snygga vita toppar på naglarna.

I princip börjar man med att peta ned nagelbanden efter att ha mjukat upp dem med olja. Sedan lackar man med ett base coat och låter torka. Därefter lägger man på mallar och målar nageltopparna vita. Var noga med att låta det torka länge. Lacka med rosa lack över och avsluta till sist med ett lager genomskinligt top coat.

Kitet kostar 99 kronor och det är gratis frakt. Som hittat! Ska försöka ladda upp en bild på mina naglar nu som är rätt snygga men med IsaDoras kit blir det ännu bättre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar