söndag 22 december 2013

Julklappstips till släkt och vänner

Mina julklappar är färdigköpta och snart inslagna också. Det är lika svårt varje år att hitta de där oväntade spontana omtänksamma och kanske ändå inte jättedyra julklapparna. Vi brukar försöka vara påhittiga men ibland blir det att man bara tar något från personens önskelista och köper rakt av.

Barnen är svårare för de brukar mest önska sig pengar eller jättedyra saker men samtidigt vet vi att de gärna vill ha många paket också så det blir inte så lätt att kombinera. Alla släktingar vill dessutom ha tips från oss om vad våra barn önskar sig, annat än pengar, så då tvingas vi vara kreativa och sedan dessutom ge bort alla våra bra julklappsideer.

Några julklappar till barnen hittade vi i år genom att surfa runt på julklappssidor och få hjälp med ideer. En sådan sida är Hitta Julklappar som har tips till mamma, pappa, barn, pojkvän, flickvän och äldre. Här finns också tips på billiga julklappar samt olika kategorier som upplevelsepresenter och roliga julklappar.
Beardski-skägg, bild lånad av Hitta Julklappar

Den roligaste julklappen jag hittade var ett stort luddigt skägg som heter Beardski. Det ska man ha för att värma ansiktet när man åker skidor. Jag har minst två personer i släkten som skulle våga ha på sig skäggen och uppskatta dem. Nästan så jag vill ha ett själv fast jag är kvinna.

Det är roligt att surfa på Hitta Julklappar, kommer att kika in där i god tid inför jul nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar