måndag 2 december 2013

Julklappstips

Idag på förmiddagen hann jag iväg till ett närliggande köpcentrum för att uträtta några ärenden. Bebis fick hänga med i bärsele. Det var fullt med folk trots att det var före lunch en vardag. Det märktes att julhandeln redan var igång.

Jag har inte hunnit börja köpa julklappar i år men snart är det dags. Bekvämast är att köpa på nätet utan att behöva trängas i affärer och släpa med ledsna småbarn i bärsele. Jag tror att de flesta inköpen kommer att göras på nätet i år.

Det är lika svårt att hitta på julklappar varje år. Särskilt till mina föräldrar som har allt och dessutom är ganska kräsna. Även maken är svår tycker jag.

Jag själv är väl inte toppenbra på att skriva önskelistor heller men jag önskar mig inte så mycket. Sen är det ju alltid roligt att få grejer i alla fall, t.ex. kläder, upplevelser eller någon härlig duschkräm. Eller en fiffig pryl.

Om man vill ha inspiration till julklapparna så finns det en specialshop som heter Alla Julklappstips. Jag klickade runt där och tittade bl.a. på presenter till barnen. De skulle älska en Tetrislampa eller Pacmanlampa. LED-skosnören skulle också vara en hit.

Under kategorierna "till pojkvän" och "till honom" fanns en del saker som maken säkert skulle gilla men det kan jag ju inte skriva här ifall han läser inlägget.

Det känns bra att ha börjat titta och fundera på julklappar och jag ska klicka vidare på sidan en stund innan jag fångar in busbebisen och går och hämtar de andra barnen i skolan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar