måndag 17 februari 2014

Soligt men huvudvärk

Idag tittar äntligen solen fram. Brukar ge mig energi i vanliga fall men just idag brottas jag med en dov huvudvärk som inte går bort trots massor av vätska, kaffe och huvudvärkstabletter. Irriterande.

Har ett sjukt barn hemma plus bebisen så jag hinner inte med mycket alls. Barnen ska ha mat och medicin och så försöker jag städa mellan varven medan bebisen kastar kladdiga brödbitar, flingor och annat på golvet.

Hade en ambition om att inte låta det stora barnet sitta framför en skärm hela dagen men det är svårt att försöka underhålla ett sjukt barn som helst inte ska vara nära bebisen p.g.a. smittrisk. Samtidigt som man städar och har sprängande huvudvärk.

Mycket gnäll blev det idag. Nu ligger jag på soffan medan bebisen sover och hoppas att huvudvärken går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar