måndag 2 september 2013

4500 mysiga stunder





Apropå tidigare inlägg om att spara på de ljuvliga bebisstunderna. Idag har jag varit hemma med liten bebis som just lärt sig göra ett getaktigt ”bääää”-ljud med riktigt vibrato. Detta ljud gjorde bebisen endast på skötbordet.

Nästan varje dag är det nya ljud. Det är så mysigt att skoja med bebisen. Men det är inte vanliga ljud som fångar bebisens uppmärksamhet. Man skulle ju kunna tycka att bebisar skulle bli glada för prat och riktiga ord som de kan lära sig av. Men nej, roligast är konstiga visselljud, när föräldrarna hostar eller nyser, när vi borstar tänderna eller morrar. Knäckebrödskrunschande var också mycket spännande, tyckte bebis.

Att byta blöja på bebisen är riktigt mysigt. Man har verkligen kontakt med sitt lilla knyte och när man tar i de små benen och kan pussa på den lilla magen så blir det en riktig mysstund. Enligt Liberos uträkningar kommer man att byta blöja på bebisen ungefär 4500 gånger. Det tycker jag låter härligt för detta är troligtvis mitt sista barn och jag vill gärna njuta många tusen gånger till av den lilla lilla geten som älskar när jag morrar.

Nu är detta ett sponsrat inlägg, men efter tre barn så har vi Libero som absolut favoritblöja, sponsring eller ej. Det är den enda blöja som håller torrt, den är mjuk, har ingen konstig plastdoft och barnen har allihop trivts i Libero. Att man får bonuscheckar genom att vara med i Liberoklubben är ett extraplus.

Andra mysiga saker man kommer att göra minst 4500 gånger är att läsa saga för sitt barn. Om inte storebror läser förstås :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar