måndag 30 september 2013

Rensa fem saker om dagen

Sedan en längre tid tillbaka har det pågått rensning och röjning i vårt hus. Vi har kommit en bit på väg men det finns ändå flera lager av röra som vi inte ens börjat på. Det är svårt att hinna med större projekt med barn hemma men denna vecka tänkte jag prova en ny och enkel approach:

Rensa bort 5 saker om dagen.

Jag har medvetet satt målet lågt för att jag ska orka och för att det ska bli gjort.

Gårdagens facit blev utrensning av:

  • Gamla trasiga nylonstrumpor med hål i
  • Obekväma sportstrumpor som visserligen är hela men som kasar ned när jag har dem och därför använder jag dem aldrig.
  • Bodylotions m.m. i perfekt skick men som jag inte gillar doften på. Ska säljas på Tradera.

Dagens facit:

  • Fler strumpor
  • Två böcker ( pocket ) till pappersinsamling
  • Gamla hårinpackningar och mer body lotion

Jag antar att det blir lätt att hitta saker i början att rensa och så blir det svårare sedan men allt småplotter som trasiga strumpor som jag måste lyfta bort gör att det känns ännu stökigare.

Nu blir det till att ta itu med köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar