måndag 25 november 2013

Enkel el som utmanar jättarna

När jag rensar och röjer så dyker det då och då upp gnagande dåliga samveten, som försäkringar, bank och elavtal. Det finns flera siter på nätet där man kan jämföra elavtal och se vilket som är mest fördelaktigt för just ens eget hushåll och boende. Vi har en stor del av uppvärmningen via el så vi har en hög elförbrukning och därmed är val av rätt leverantör viktigt. 

Det är inte helt lätt att tyda jämförelserna mellan de olika elbolagen men ett bolag som brukar ligga bra till prismässigt är Skellefteå Kraft. Detta är ett sponsrat inlägg men oavsett detta så gillar både jag och maken Skellefteå Kraft. Vi har inte bytt till dem ännu eftersom vi har specialrabatt hos vårt nuvarande elavtal men jag kan helt klart tänka mig att byta över.

För att förenkla uträkning av elavtalspris har Skellefteåkraft en ny beräkningsmodell: Kvadratmeterpris på el. Då betalar man som kund samma pris varje månad baserat på boendeytan i kvadratmeter. Ett nytänkande som är enkelt att förstå. Man kan teckna avtal via Skellefteå Krafts kundservice som har öppet 8-20 vardagar och även 10-15 på helgen.

Jag gillar uppstickare som utmanar de stora jättarna, vare sig det gäller el, bank eller annat så ovanstående grepp får många pluspoäng hos mig som relativt stor konsument av el!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar