lördag 9 november 2013

Oorganiserad

Det är jobbigt när kalendern tar över ens liv istället för tvärtom. Inatt var bebisen vaken till klockan 04.00 så jag behövde sova igen lite på förmiddagen för att orka med någonting. Det innebar att jag inte riktigt har koll på vad som ska göras och kommas ihåg.

Har ägnat eftermiddagen åt att bara duscha, äta frunch och därefter pricka av några punkter på "att-göra"-listan.

Men just nu känns det som att kalendern bara överfaller mig med saker att göra som brinner i knutarna för att vi inte hunnit förbereda oss. Maken och två av barnen är borta på aktiviteter så jag ska försöka sätta mig ned och prioritera bland våra måsten.

Bebisen är dock inte nöjd nu heller, kryper omkring och försöker hitta farliga småsaker att stoppa i munnen, alternativt gnäller och kräks mjölk överallt så att jag måste torka.

Idag är jag inte riktigt i harmoni med tillvaron men det är en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar