onsdag 27 november 2013

Målet uppnått idag också

En hel hög med papper har besegrats idag också.Mestadels gamla pensionsbesked som vi troligtvis inte behöver spara men eftersom jag inte sett över den totala pensionen på ett tag så sparar jag papperen.

PPM-fonder och privat pensionsspar är under kontroll men ITP-val är jag inte uppdaterad på.

Att sortera papper ger upphov till en del ångest kring optimering av försäkringar och pensionsval. Jag tröstar mig med att jag i år tagit några ryck tidigare när det gäller dessa områden även om det inte är klart.

Det blir lättare att ta tag i försäkringar och pension igen sen när alla papper är i ordning.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Om du vill ha en överblick över din ITP, och samtidigt få rådgivning om hur du kan placera din tjänstepension till låg avgift och med fonder som passar dig, kan jag rekommendera en webbtjänst som heter PTK Rådgivningstjänst. Jag arbetar på PTK, så jag är part i målet, men tjänsten är en bra hjälp för att få koll. Du får också råd om hur du kan anpassa ditt efterlevandeskydd så det passar dig och din familjesituation.

    Du hittar tjänsten på www.radgivningstjanst.se. Den är helt gratis att använda och vi får inga provisioner eller ersättningar från någon. Du loggar in med BankID och är igång på nolltid.

    Lycka till!

    Jonas Mellqvist
    PTK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för kommentar. Jag ska titta på denna sida.

      Radera