måndag 25 november 2013

Veckoutmaning: 10 papper om dagen

Det svämmar över bland våra papper. Räkningar som ska sorteras in i pärmar. "Glöm-inte-att-välja-i-din-ändrade-pensionslösning"-papper att åtgärda. Gamla veckobrev från skolan som jag vill slänga men maken vill ha kvar. Papper som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med men som vore bra att titta på någon gång. Kontoutdrag från VISA-kort som jag ska skriva in i vår månadskassabok för att se var pengarna tagit vägen.

Med sjukstuga och massor av måste-aktiviteter i kalendern har jag hamnat efter men nu är det dags. Veckans utmaning blir därför att ta tag i pappershögen och behandla 10 papper om dagen.

Kasta, sortera in där de behövs eller försöka åtgärda det som ska åtgärdas på papperet.

Får se om bebisen samarbetar med mig, det brukar gå sådär men jag gör ett försök och hämtar 10 papper från högen: NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar