onsdag 27 november 2013

Kurs och konferens

Imorgon ska maken på kurs med jobbet. Kurser och utbildningar är något jag saknar litegrann nu när jag är mammaledig. Att få komma iväg och lära sig något nytt, träffa personer som har liknande yrkesroll som min fast på andra företag. Diskutera olika business case och få helt nya infallsvinklar och tankar mot vad man brukar få från sina kollegor i samma bransch. Det är de branschöverskridande mötena som brukar ge mig mest.

Det är också härligt att få njuta av lite lyx i form av mat och dryck.  Att få mysa med vackert framdukat morgonkaffe,  äta god lunch ackompanjerad av inspirerande samtal och erfarenhetsutbyten. På eftermiddagen serveras det ofta lite utvidgat fikabord.

Nu låter det som om jag bara vill gå på kurs för att lyxäta, men för en småbarnsmamma som matar morotspuré samtidigt som hon själv kastar i sig gårdagens halvvarma rester är konferensmat riktigt lockande.

Även konferenslokaler brukar vara så trevliga att vistas i. Några lokaler jag ännu inte fått tillfälle att besöka men som ser riktigt trevliga ut är konferenslokaler stockholm. De ligger i Kastellet i Stockholm med sjöutsikt på alla sidor. Inte dumt alls.

Bild lånad från konferenslokaler Stockholm


Konferensmiljön har marint tema och man äter lunch på M/S Segelkronan som ligger förtöjd i anslutning till Kastellet.

Jag ser fram emot spännande och inspirerande möten eller utbildningar när jag kommer tillbaka till jobbet och hoppas att något av dessa evenemang hålls hos konferenslokaler Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar