torsdag 28 november 2013

Mentalt tungt med papperssortering

Phew. Nu sover bebisen så jag tog ett papperssorteringspass till. Det är ganska mentalt jobbigt att sortera papper. Det dyker upp en del dåliga samveten att ta tag i som försäkringar, pension och annat som jag nämnt tidigare.

Gamla nostalgiska papper dyker det också upp. En del som man gläds åt, andra som inte är lika roliga att läsa.

Andra papper gäller saker som man måste ta ett beslut om men lagt i hög för att skjuta på beslutet en aning. Jag tar nu några sådana beslut men det är också lite tungt.

Det känns lättare efteråt när ännu en pappershög är borta och det kommer nog att kännas bra när min fortfarande ca 8 cm tjocka bunt är rensad. Nu ska jag nog ta en paus och få ned pulsen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar