måndag 7 oktober 2013

Dagens uppdragsrapport

Idag har det varit en produktiv dag. Såhär har det gått med målsättningarna:

  • Rensa ut 5 saker

  • Utfört. Jag gjorde det lätt för mig nu sent på kvällen. Ryckte ut lite gamla saker ur en byrå vi sällan tittar i:

    - En massageolja, oöppnad men av okänd ålder
    - En gammal ask med bisalva
    - En pytteliten necessär som är totalt opraktisk till i princip allt
    - En liten hållare för glasögon som ser ut som en näsa
    - En för gammal brun-utan-sol-förpackning

    Nu undrar man ju varför jag sparat dessa och det undrar jag också.....

    • Göra ett ärende
    - Jag gick till banken och uträttade ett ärende idag, så det blir godkänt på denna också

  • Läsa på om investeringar och jämföra aktier med varandra

  • - Har lyssnat på 5 avsnitt av "börspodden"  samt ett halvt avsnitt av "sparpodden" idag

    • Rensa ur papper eller sortera fotografier på datorn 10 minuter om dagen
    - Har tagit hand om lite post men framförallt rensat ur en hel kasse med barnteckningar ur ett av barnens rum. Vi sparar många teckningar men gamla skrynkliga papper med bara några cirklar på känns inte riktigt värt att spara.

    Jag har också tagit en promenad, diskat, tvättat, städat lite allmänt på övervåningen, duschat två barn och dessutom hunnit rita och spela spel samt öva instrument med barnen. Plus lagat storkok till middag.

    Vissa dagar är man mer effektiv än andra dagar.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar