onsdag 9 oktober 2013

En gigantisk Thomas Ravelli

Vi var på semester i Göteborg i somras. Det var första gången jag var där någon längre vistelse i sträck. Hela familjen var med nu och vi njöt av Liseberg, Universeum, spårvagnar, Paddanbåtar, räkmackor och annat trevligt som Göteborg har att erbjuda.

En sak man märker nästan direkt är Göteborgshumorn. T.ex. "Vet du hur många tyskar det finns i Göteborg?" "Gööör-many". Hehe. En annan sak man märker är att Göteborgarna är väldigt stolta över sig själva, sin stad och sina med-Göteborgare. T.ex. Thomas Ravelli.

Jag har hört radioreklamen om drömvinsten med Svenska Spel när en kvinna ringer och frågar om man behöver bygglov för att bygga en gigantisk Thomas Ravelli. Det är både humor och Göteborgshumor i sitt esse så jag drar på munnen varje gång jag hör den.

Nu har Svenska Spel även visualiserat denna fantastiska idé med en bostad som ser ut som Ravelli.



Vem som helst kan vinna Drömvinsten, till och med ovan nämnda Göteborgare som som bygger ut sitt hus i en form av en gigantisk Thomas Ravelli

Jag personligen skulle inte välja att bygga ett Ravellihus om jag vann drömvinsten, men om jag skulle göra något lyxigt och Göteborgsrelaterat för mina pengar skulle jag definitivt börja med en gigantisk räksmörgås på lyxiga skyskraperestaurangen "Heaven 23" i hotellet Gothia Towers. Godare räksmörgås finns inte!

Lyxig räkmacka på Heaven 23- varje dag om jag vann drömvinsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar