lördag 5 oktober 2013

Förbättringsvanor varje dag

Det är svårt att hinna med allt när man har barn. Det är stökigt i vårt hus och därmed ofta otrivsamt. Jag försöker städa men i snitt blir jag avbruten av något av barnen varannan minut. Jag brukar lyssna på ljudböcker på Youtube så därför vet jag att det är just varannan minut, jag ser hur klockan går på det jag lyssnar på just då.

Men några minuter kan man stjäla då och då och det jag tänker fokusera på de närmaste veckorna är att varje dag:

  • Rensa ut 5 saker
  • Göra ett ärende som står på vår allmänna att-göra-lista, t.ex. ringa någon bank eller försäkringskassa eller BVC, skicka ett brev, kolla upp något på internet eller handla något speciellt som fattas.
  • Läsa på om investeringar och jämföra aktier med varandra
  • Rensa ur papper eller sortera fotografier på datorn 10 minuter om dagen


Detta borde jag hinna med. Självklart ska jag också tvätta, diska och annat man gör som föräldraledig men ovanstående punkter kommer att långsamt förbättra. Vet inte om det räcker för att hindra hemmet från att gro igen. Kanske går kaoset fortare än jag hinner fixa men utrensade saker och papper är i alla fall borta från hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar