onsdag 25 juni 2014

Lista och framsteg

Det går väl sådär med rensningen och städningen hemma. Med två uttråkade storbarn och en busig bebis hemma så är det svårt att hinna med annat än bara undanplockning, disk och matlagning. Vi vill inte ägna hela dagarna åt att städa utan istället prioriterar vi att vara med barnen. Åka på utflykt, gå ut i trädgården, cykla eller baka roliga saker.

Jag tränar med barnen och försöker äta nyttigt. Vore kanske intressant att mäta vikt och skriva ned hur jag mår innan jag börjar med nyttigare mat och träning men jag har ingen våg hemma och hinner knappt känna efter hur jag mår. Kan inte vara dåligt att lägga till mer frukt och grönt och träning i alla fall.

Idag har det ätits en halv banan som blev över från bebisens lunch. En jättekort promenad har jag hunnit med men annars har det gått rätt dåligt med hälsomålen. Ska försöka komma ut på en kvällspromenad senare och i alla fall ta en vitamintablett. Snart är det dags att börja förbereda middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar