söndag 22 juni 2014

Men vad är det med den här dagen?

Den härliga dagen fortsätter. Mjölken var slut så maken fick åka och handla frukost det första han gjorde. Jag ägnade frukoststunden åt att tappa en mycket smörig smörkniv på stolsdynan.

När frukosten var klar tänkt jag gå ut på en löprunda. Det var halvsoligt ute. Snör på mig skorna och känner mig laddad och går ut från huset. Då öppnar sig himlen och nu öser det ner.

Känns som om det inte riktigt är min dag idag. Bebisen är inte heller på humör. Vill inte leka själv och de korta stunder leken funkar lyckas bebisen ramla och slå sig så att allt går åt skogen igen.

Nämnde jag att all frukt är helt slut också, det verkar vara en riktig rötmånad för frukten möglade på nolltid. Dessutom hittade jag ett mögligt bake-up-bröd i en alldeles ny förpackning. Ska kanske gå och dra något gammalt över mig istället. Just nu ser det faktiskt ut som om regnet avtar. Men som sagt, det är inte min dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar