tisdag 24 juni 2014

Rolig rensning

Idag fick jag äntligen till en stunds rensning, av kvitton. Jag sparar alldeles för många i plånboken. En del kvitton måste ju sparas för garanti och annat men det mesta kan rensas bort. En hel hög är nu slängd så nu är plånboken tunn och bekväm igen. Har i princip aldrig kontanter med mig utan använder bara kort, så en tunn plånbok är en bra plånbok för mig.

Det som var roligt var att hitta kvitton från roliga stunder. Ett restaurangkvitto från en middag med en kompis. Ett antal kvitton på varm choklad från olika restauranger i fjällen (ja, det var ett tag sedan jag rensade). Kvitton från caféer och så några biobiljetter.

Jag hade en riktigt rolig stund där jag rensade men det är ändå skönt att inte ha kvittona kvar. Vi har massor av foton och minnen ändå.

Att ha ordning på kvitton är att ha ordning på ekonomin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar