måndag 23 juni 2014

Träna vristerna

Jag har upptäckt diverse svaga delar i min kropp som inte varit svaga tidigare, innan mitt senaste barn kom till världen. När jag tränar löpning, promenerar länge eller bara balanserar en aning hemma när jag ska sträcka mig efter något högt upp i ett köksskåp märker jag att jag behöver träna mina småmuskler.

Jag brukade stå på ett ben ibland förut när jag löptränade mycket. Det ska tydligen stärka småmusklerna i knäet. Jag tyckte det kändes rätt ordentligt även i själva foten jag stod på. Prova får du se.

Ett lite proffsigare sätt att träna upp alla småmuskler och slippa löparknä och andra skador är att skaffa en balansplatta att stå på. Några bekanta till oss har en sådan men jag vågar knappt prova den av rädsla för att göra en jättevurpa från i princip stillastående.

Nu börjar jag fundera lite smått på att skaffa en egen. Det finns fina hos Träningspartner, t.ex. denna.




Ska nog ta och skriva upp en sådan nu inför nästa födelsedagsfirande. Ta en titt på Träningspartners hemsida, där fanns massor av träningsinspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar