söndag 29 juni 2014

Städdag

Det är fortfarande trist väder. Kallt och småregnigt. De stora barnen är iväg hemifrån en stund men bebisen är hemma. Igår lyckades jag dammsuga, om än genom att helt enkelt skjuta undan bollar, utkastade skor och annat med dammsugarmunstycket för att bli klar. Bebisen röjde ned grejor på golvet medan jag dammsög. Nu är det smul- och risfritt på golvet för en stund.

Idag tänkte jag försöka hinna plocka och torka också. Rensa vet jag inte om jag hinner. Jag myser med bebisen ofta under dagen så jag är ingen galen städmamma som ignorerar mina barn. Städningen här hemma är tyvärr minimal. Men bara lite dammsugning gör att man blir på bättre humör när man är hemma. Det är skönt att ha ett rent hem. Så jag hoppas att jag får möjlighet att piffa till lite till idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar